PROCEDURA KONTAKTÓW Z RODZICAMI OBOWIĄZUJĄCA W SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. POWSTAŃCÓW WIELKOPOLSKICH W DORUCHOWIE
1. Kontakty rodziców z nauczycielami odbywają się według harmonogramu ustalonego na początku roku szkolnego.
2. Spotkania odbywają się w formach:
• zebrań ogólnych z rodzicami,
• zebrań ogólnych z rodzicami i zaproszonymi specjalistami,
• zebrań klasowych z rodzicami,
• zebrań klasowych z rodzicami w obecności uczniów,
• indywidualnych konsultacji.
3. Rodzice uczniów szkoły mają możliwość dodatkowego kontaktu z nauczycielami w przypadkach uzasadnionych losowo, jednak po uprzednim uzgodnieniu takiego spotkania z nauczycielem (poprzez telefon do szkoły lub dziennik elektroniczny).
4. Rodzice uczniów szkoły mają możliwość kontaktu z nauczycielami w ważnych sprawach za pośrednictwem elektronicznego dziennika (moduł Wiadomości). Nauczyciel zobowiązany jest do udzielenia pisemnej odpowiedzi poprzez e-dziennik w ciągu 24 godzin od momentu odczytania informacji (dotyczy dni roboczych).
5. Nauczyciel nie udziela informacji rodzicom w trakcie prowadzonych przez siebie zajęć szkolnych, w tym również dyżurów podczas przerw międzylekcyjnych.
6. W sytuacjach uzasadnionych wychowawczo szkoła wzywa rodziców poza ustalonymi terminami.
7. Wychowawca w nagłych sytuacjach może skontaktować się z rodzicami telefonicznie przez sekretariat szkoły lub poprzez dziennik elektroniczny.
8. Wychowawca klasy utrzymuje kontakt z rodzicami w formach:
• zebrań z rodzicami,
• pisemnych lub ustnych informacji o postępach w nauce i zachowaniu uczniów,
• kontakt poprzez e-dziennik,
• cotygodniowych konsultacjach,
• indywidualnych spotkań z rodzicami na terenie szkoły, po uprzednim uzgodnieniu terminu.
9. Nauczyciele dokumentują indywidualne spotkania z rodzicami w formie krótkiej notatki o temacie rozmowy w elektronicznym dzienniku (zakładka Kontakty z rodzicami).
10. Wyklucza się następujące zachowania rodziców:
• uzyskiwanie informacji o uczniu od nauczycieli na ulicy, mailowo, smsem,
• telefonowanie pod prywatny numer nauczyciela bez jego zgody,
• przeszkadzanie w czasie lekcji,
• zajmowanie przerw nauczycielowi dyżurującemu,
• zasięganie informacji o uczniu u pracowników niepedagogicznych szkoły,
• zastraszanie nauczycieli i pracowników szkoły.
11. Wszystkie uwagi i wnioski dotyczące pracy szkoły rodzice kierują kolejno do:
• nauczyciela danego przedmiotu,
• wychowawcy klasy,
• dyrektora i wicedyrektora szkoły,
• Rady Pedagogicznej,
• organu prowadzącego szkołę.
12. DOKUMENTACJĘ KONTAKTÓW NAUCZYCIELI Z RODZICAMI STANOWIĄ:
a) dziennik elektroniczny (Wiadomości, Ogłoszenia),
b) lista obecności rodziców na zebraniach (podpis na liście obecności),
c) protokół z wrześniowego zebrania z rodzicami,
d) notatka dotycząca tematyki zebrań z rodzicami,
d) notatki z indywidualnych rozmów z rodzicami w e-dzienniku (Kontakty z rodzicami),
e) notatki o rozmowie z rodzicami w dziennikach pracy pedagoga/psychologa,
f) pisemne zawiadomienia,
g) kontrakty wychowawcze zawierane z uczniem i jego rodzicem.
63-505 Doruchów
Kaliska 5