Opcje widoku
Podkreślenie linków
Reset

„Przygoda warta jest każdego trudu”- wycieczka klas IV do Warszawy

9 maja 2022r.  klasy IVa i IVb pod opieką wychowawczyń – p. M. Świerad i D. Świtoń wyruszyły na trzydniową wycieczkę do Warszawy. Wyprawa została dofinasowana z ministerialnego projektu „Poznaj Polskę”. Podróżowaliśmy z biurem podróży „Liza”, które zadbało o atrakcyjny program.
      Pierwszego dnia udaliśmy się do budynku Biblioteki Uniwersyteckiej oraz podziwialiśmy panoramę Warszawy z ogrodów na dachu Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego. Następnie zwiedziliśmy Stadion Narodowy. PGE Narodowy to największa arena w Polsce. Urzekł on uczniów swoją wielkością i nowoczesnością.
        Kolejnego dnia udaliśmy się do Pałacu w Wilanowie- perły polskiego baroku wzniesionej dla króla Jana III Sobieskiego. Następnie spacerowaliśmy po Łazienkach Królewskich-  zespole pałacowo-ogrodowym w Warszawie założonym w XVIII wieku przez Stanisława Augusta Poniatowskiego. Rezydencja króla okazała się dla dzieci miejscem niezwykłym i magicznym. Uczniowie z pewnością zapamiętają również Teatr na Wyspie, a w szczególności półkolistą widownię oraz scenę położoną na sztucznej wyspie.
Wracając w kierunku autokaru, skręciliśmy na Plac Piłsudskiego, by tam zobaczyć Grób Nieznanego Żołnierza, odsłonięty 2 listopada 1925r. pod kolumnadą Pałacu Saskiego. Mogliśmy też zaobserwować zmianę warty przy grobie, która odbywa się o każdej pełnej godzinie. Następnie przejeżdżaliśmy Traktatem Królewskim, m.in. Alejami Ujazdowskimi, zobaczyliśmy budynki sejmu i senatu oraz ambasad.
Na Krakowskim Przedmieściu podziwialiśmy Pomnik Kopernika oraz campus Uniwersytetu Warszawskiego.
Kolejnym punktem naszej wycieczki był Zamek Królewski- barokowo-klasyczna rezydencja władców Polski. Podziwialiśmy królewskie apartamenty, Salę Tronową, zwróciliśmy uwagę na oryginalne obrazy Rembrandta i Matejki. Przeszliśmy przez Salę Senatorską, w której
w 1791r. uchwalono Konstytucję 3 Maja .
Następnie udaliśmy się w kierunku Starego Miasta, zwiedziliśmy Archikatedrę św. Jana, rynek Starego Miasta, barbakan, plac Krasińskich. Zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie przy Pomniku Małego Powstańca, który upamięta najmłodszych uczestników powstania warszawskiego.
Po długim marszu odpoczywaliśmy przy Parku Fontann.
       Trzeci dzień naszej wycieczki to wizyta w Centrum Nauki Kopernik. Centrum to przestrzeń , która inspiruję do obserwacji, doświadczenia, zadawania pytań i poszukiwania odpowiedzi. Dzieci uczyły się poprzez zabawę, eksperymenty i fascynację, wyszły stamtąd zarażone inicjatywą i motywacją.
Kolejnym obiektem, który dzieci podziwiały, był Pałac Kultury i Nauki, drugi pod względem wielkości całkowitej budynek w Polsce.
 Następnie udaliśmy się pod autentyczny fragment muru Getta Warszawskiego
i wysłuchaliśmy krótkiej historii o nim. W drodze powrotnej wykonaliśmy pamiątkowe zdjęcie przy Belwederze- prezydenckiej rezydencji.
      Wycieczka okazała się bardzo udana, zwiedziliśmy wiele intersujących miejsc naszej stolicy. Pogoda i humory dopisywały. Wróciliśmy do domu zmęczeni, ale pełni wrażeń
i niezapomnianych chwil uwieńczonych na pamiątkowych zdjęciach.

Data dodania: 2022-05-18 11:21:01
Data edycji: 2022-05-18 11:46:42
Ilość wyświetleń: 525

METEO

Dane meteorologiczne ze skrzynek umieszczonych na boisku szkolnym
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!