Czcionka:

A+A-

Kontrast:

Dzień Pustej Klasy 2021

Dzień Pustej Klasy 2021

Dzień Pustej Klasy 2021

 

18 czerwca 2021r. po raz drugi w naszej szkole obchodziliśmy Dzień Pustej Klasy. Organizatorem akcji jest Ośrodek Działań Ekologicznych „Źródło”. "Dzień Pustej Klasy jest międzynarodową inicjatywą promującą wartość edukacji na świeżym powietrzu. Zachęca nauczycieli, by tego dnia choć jedną lekcję spędzić ze swoimi uczniami poza budynkiem szkoły. Wszystko po to, aby odkrywać wartość edukacji terenowej.”

W naszej szkole akcja ta trwała dwa dni. W piątek (18 czerwca) klasy I – III wzięły udział w przygotowanej dla nich grze terenowej, której celem było integrowanie klas. Uczniowie na 2 godziny zamienili się w Poszukiwaczy Skarbów. Pracowali w grupach (każda grupa inny kolor), musieli rozwiązać krzyżówkę, aby to zrobić, trzeba było najpierw odnaleźć ukryte w różnych miejscach placu zabaw lub parku hasła w odpowiednim kolorze (kolor grupy). To jednak nie wystarczyło. Hasło można było odczytać tylko wtedy, gdy wszystkie grupy w klasie współpracowały i połączyły swoje krzyżówki. Następnie musieli udać się z hasłem do pani dyrektor, tam czekała na nich słodka nagroda i ostatnie zadanie – narysowanie kredą na chodniku portretu swojej klasy pasującego do hasła krzyżówki - „Jesteśmy wspaniałą klasą!”.

W poniedziałek 21 czerwca w grze terenowej „Razem raźniej!” wzięły udział klasy IV-VIII. Uczniowie tych klas pod opieką nauczycieli wyruszyli w trasę zgodnie z przygotowaną dla każdej klasy mapą. Na trasie było 6 stacji z zadaniami:

1. Stacja matematyka – rysowanie na chodniku siatek graniastosłupów, mierzenie budynków i obliczanie pól powierzchni i obwodów oraz przekątnychS. Tabat i K. Tateja

2. Stacja technika – złożenie 5 żurawi techniką origami wg instrukcji – A. Grzegorczyk

3. Stacja język angielski – rozwiązanie rebusów oprac. za pomocą internetowego generatora rebusów – S. Rutkowska

4. Stacja WF – słowo pisane ciałem - ułożenie przez uczniów słowa „MOC” - A. Dziwińska

5 Stacja plastyka – rozszyfrowanie (pokolorowanie) QR-kodów i przedstawienie ukrytych obrazów tzw. żywe obrazy - S. Rutkowska, A. Grzegorczyk.

6 Stacja geografia - narysowanie konturów mapy gminy i zaznaczenie np. miejscowości, w których znajdują się szkoły lub pałace poszlacheckie, kościoły i kaplice, szkoły podstawowe (każda klasa inne miejscowości) – A. Grzegorczyk.

Po wykonaniu zadania uczniowie otrzymywali koperty z częścią hasła. Ostatnim zadaniem było utworzenie z liter hasła: „WSPÓŁPRACA SIĘ OPŁACA” i przedstawienie go pani dyrektor. Po ukończeniu gry klasy otrzymywały specjalny certyfikat i słodką nagrodę.

Głównym celem gry terenowej „Razem raźniej!” było integrowanie klas poprzez wspólną zabawę i rozwiązywanie zadań.

 

Czas przejścia poszczególnych klas:

7a – 1 h 12 min

8b – 1 h 20 min

6a – 1 h 21 min

4a – 1 h 29 min

4b – 1 h 33 min

6b – 1 h 34 min

8a – 1 h 35 min

7b – 1 h 36 min

7c – 1 h 46 min

6c – 1 h 58 min

Dziękujemy za pomoc w zorganizowaniu tego wyjątkowego dnia.

A. Grzegorczyk, S. Rutkowska

Data dodania: 2021-06-22 11:25:14
Data edycji: 2021-06-22 13:56:01
Ilość wyświetleń: 352

METEO

Dane meteorologiczne ze skrzynek umieszczonych na boisku szkolnym
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej informacji

Kalendarz

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej